torsdag den 26. oktober 2017

Idento Konjac svampe

Konjac svampen har været på markedet i et stykke tid nu. Det er bare først nu, at jeg har fået øjnene op for dem. Jeg har været heldig at få fingrene i en hel ny af slagsen. Det er Idento, som er kendt for læbepomade, tandpleje produkter og nu også Konjac svampe. De har lavet 3 forskelllige former i 5 forskellige farver. Alle svampene kan bruges til ALLE hudtyper.
Sådan virker Konjac svampene:
Svampene er udvundet af kartoffelplanten Amorphophallus Konjac. I Asien har man anvendt den til skønheds behandlinger i mere end hundrede år. Det er en rense- og eksfolierings svamp som er 100% organisk. Den giver en blid og dybdegående eksfoliering og efterlader huden med en sund glød og færre urenheder. Svampen har en netlignende struktur, som masserer huden forsigtigt og stimulerer blodgennemstrømingen, hvilket giver ny vækst af hudceller.
Idento’s Konjac svampe kommer i forsejlede og lufttætte poser, så svampen er våd og klar til brug første gang. Man kan bruge dem au naturel eller med sin yndlings ansigts vask/krops vask. Man masserer huden i ansigt eller på kroppen, så den blidt bliver eksfolieret. Efter brug skylles den helt igennem og man presser forsigtigt overskydende vand ud – ikke vride. Den skal helst tørre helt ud inden man bruger den igen og man skal helst undgå, at hænge den til tørre hvor der er fugtigt. Når man så skal bruge den igen, skal man lægge den i en skål med vand, eller holde den længe nok under rindende vand, indtil den er i normal størrelse. Den skrumper nemlig godt ind når den er tør.  Bruger man svampen hver dag, bør man skolde den 1 gang om ugen, for at undgå opsamling af bakterier. Svampen kan holde i ca 3 måneder alt efter hvor godt man passer på den.
Der er ikke noget specielt ved de forskellige farver svampe. De kan alle bruges til samme formål. Nogle producenter påstår at den sorte fx er god mod uren hud. De er alle lavet af samme materiale, så det er ikke helt rigtigt.
De 3 former:
Idento har valgt at fremstille 3 forskellige former på deres svampe. Flad og rund, halv rund/bold og firkantet med riller. Den firkantede med riller er lavet til kroppen, da den har en større flade, men også riller for bedre at kunne eksfoliere. Den runde/flade er på størrelse med håndfladen og er god til ansigtet, det samme er den halverede bold formet svamp.
Jeg har prøvet den flade/runde svamp i grøn i et par uger og er ret glad for den. Den er super blid mod min meget sensitive hud og jeg har ikke haft nogen rødmen. Den er nem at arbejde med og den er så blid, at man kan bruge den på huden omkring øjne. Jeg har brugt den kun med vand, men har tænkt, at købe en til, som jeg kan bruge til sæbe til når jeg har haft meget makeup på. Jeg bruger dog som regel en micellar water inden jeg bruger svampen. Det eneste minus ved den, er at da jeg skulle bruge den i går, fik jeg  revet den snor ud, som man skal hænge den til tørre i. Tror at knuden gik op. Tror jeg må have fat i en nål. Jeg har i hvert fald puttet svampen ind i min faste rutine.
Idento’s Konjac svampe kan købes hos Postme.com. Alle koster 59,- stk. Så måske jeg også skal have en til kroppen. Lækkert her om sommeren, når man har fået sol, at få eksfolieret benene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

opgaver til dit bryllup

Mange Nyttige Tips Til At Have Store Bryllupper Hvis du føler dig lidt overvældet bare at tænke på bryllupper, skal du huske, at planlægge e...