torsdag den 26. oktober 2017

Matas natur plejeserie med blåbær og havtorn

Havtorn er det nye sort.
Matas Natur er kommet med en ny serie af plejende produkter. Sidste år var alle produkter med granatæble og i år er det havtorn, der er på menuen. Matas Natur’s nye plejeserie er med havtorn og økologisk blåbær, hvis duft er både sød og frisk på samme tid. Matas Natur er svanemærket og indeholder ingen af de 26 særligt allergifremkaldende parfumestoffer. De 26 stoffer kan ses på Astma-Allergi Danmark’s hjemmeside her.
Hverdagsluksus
De gennemgående ingredienser i serien er antioxidanter fra havtorn og økologisk blåbær og fugtplejende kvaliteter fra økologisk glycerin. Duften i produkterne stammer fra solbær, fersken, passionsfrugt og kiwi balanceret med fresier og jasminer. Det giver til sammen en dejlig frisk og frugtrig duft, som føles som ren forkælelse. Der er i alt 8 produkter i plejeserien, og det er alt fra ansigtscreme til rensemousse. Jeg har testet 5 af dem.
  • 24H ansigtscreme 50ml 89,95 – En plejende og beskyttende creme, som kan bruges både dag og nat. Den indeholder kreatin, økologisk glycerin, antioxidanter fra havtorn og økologiske blåbær, sheasmør og rapsolie.
Cremen har en lækker blød konsistens og den fugter, men føles ikke fed på huden. Den har en dejlig praktisk pumpe, så man undgår bakterier i cremen. Jeg har en meget sensitiv hud, der kræver meget fugt og den klarer det også fint, men har brug for en fugt maske ind imellem, især i t-zonen. Jeg er ikke fan af parfume i cremer, så jeg holder det til et minimum.
  • Skintonic 200ml 64,95- En opfriskende skintonic, der renser og tilføjer fugt. Indeholder allantoin, bisabolol, økologisk glycerin og antioxidanter fra havtorn og økologisk blåbær.
Jeg har ikke brugt en skintonic i mange år, er gået over til micellar water i stedet. Denne har dog været dejlig at bruge, da den ikke udtørrer min hud. Den både renser og fugter på samme tid. Og så har den også den smarte pumpe, så man nemt kan dosere på en vatrondel.
  • Rensemousse 150ml 74,95 – Rensemoussen er et nyt produkt i Matas Natur. Det er en luftig mousse der blidt renser huden og ovenikøbet tilfører fugt. Den tilfører fugt fra økologisk glycerin og pentavitin. Betaine og bisabol samt antioxidanter fra havtorn og økologiske blåbær.
Jeg er blevet rigtig glad for pumperne i disse produkter og også i rensemoussen. Selvom man kan bruge moussen på tørt ansigt vil jeg alligevel anbefale at man fugter sit ansigt let, eller venter til sidst i badet med at vaske, så ansigtet har fået lidt damp og fugt. Selve moussen er dejlig let og har en lækker blød skum, der nemt kan masseres rundt i ansigtet. Duften er bare prikken over i’et.
  • Salt bodyscrub 200ml 84,95 – En effektiv men blid peeling til kroppen. Baseret på saltkrystaller, ekstrakter fra havtorn og blåbær samt lækre olier fra avocado og mandelolie. Indeholder desuden sheasmør, økologisk glycerin og antioxidanter fra havtorn og øko blåbær.
Jeg har prøvet et par forskellige af disse scrubs til kroppen og synes også at det er lækkert. Jeg synes bare det er svært at få plads til den store krukke i badet og så glemmer jeg tit at få det brugt. Det er bare en af de ting jeg aldrig har fået ind i mine rutiner på badeværelset. Når man endelig får det brugt, så er man jo ganske taknemmelig, for man får nogle dejligt bløde, velduftende og fugtede ben.
  • Bodylotion 400ml 84,95 – En let, fugtende og velduftende lotion, der indeholder kreatin, økologosk glycerin, allanoin og antioxidanter fra havtorn og økologiske blåbær.
Hvis der er noget jeg ikke bryder mig om, så er det en lotion der fedter på huden og er langsom til at trænge ind, så man ender med at fedte alting til. Især hvis man er nede og træne og skal have bodylotion på og man skal vente en evighed på at man kan tage tøj på, eller ender med at tørre det af i håndklædet, så man kan komme afsted. Denne her lotion er dejlig let og trænger ind nemt og tilmed dufter frisk. Det eneste jeg dog savner på dette produkt er den smarte pumpe. Jeg er vist blevet bidt af pumperne, så husk lige at lav alle produkterne med pumper næste gang 😀
Udover disse 5 produkter findes der også
  • Bodyshampoo 400ml 69,95 (med kreatin, allantoin, økologisk glycerin og antioxidanter fra havtorn og øko blåbær)
  • Shampoo 400ml 74,95 (med aminosyren betaine, økologisk glycerin og antioxidanter fra havtorn og øko blåbær)
  • Balsam 400ml 74,95 (med aminosyren betaine, økologisk glycerin og antioxidanter fra havtorn og øko blåbær)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

opgaver til dit bryllup

Mange Nyttige Tips Til At Have Store Bryllupper Hvis du føler dig lidt overvældet bare at tænke på bryllupper, skal du huske, at planlægge e...