torsdag den 26. oktober 2017

DIY – Pore Strip


Som mange andre døjer jeg med synlige porer på næsen, for at minimere synligheden af dem bruger jeg en gang imellem de der Pore Strips man kan få i fx Matas. Men jeg har set flere på Pinterest, som har lavet deres egen udgave af dem, af forskellige ting man kan finde i sit køkken. Flere af dem fårgode anmeldelser og ser ud til at være effektive. Den jeg har valgt at prøve i dag er med æggehvide. 
Hvad skal man bruge
  • Æggehvide
  • Toiletpapir
  • Pensel eller svamp til at påføre med
Man skal bruge en frisk æggehvide, enten kan man vælge at slå et æg ud og blot bruge hviden, eller man kan købe de pasteuriserede æggehvider. Det gør ingen forskel, om du vælger det ene eller det andet, og fordi man i dag (i Danmark) stort set ikke ses salmonella i æg, udgør det ingen risiko at bruge et helt almindeligt æg. 
Jeg har brugt almindelig toiletpapir, men man kan også bruge en kleenex, køkkenrulle eller hvad man ellers har. 
  
  1. Jeg startede med at klippe en strimmel som passede hen over min næse og ud over det område jeg ville dække. For at strimlen passede bedre ud over næse og kinder, tog jeg og klippede lidt rundede former på den.
  2. Dernæst tog jeg en renpensel og duppede æggehvide ud over det område jeg ville have min strip på.
  3. Så satte jeg papiret på plads og lod den æggehvide som sad på næsen fungere som en lim.
  4. Til sidst duppede jeg med penslen ekstra æggehvide udover al papiret så det hele var vådt. 
  5. Vent 10-15 min til det er helt tørt
  6. Træk forsigtigt af
Det var virkelig sjovt og ikke mindst utroligt nemt. Desværre virkede den ikke helt så kraftigt, som dem man køber, der kom noget fri fra næsen, og det havde den rigtige fornemmelse, da jeg trak den af. Jeg vil helt sikkert give det et forsøg mere og måske gøre mig endnu mege umage med at papiret passer og sidder perfekt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

opgaver til dit bryllup

Mange Nyttige Tips Til At Have Store Bryllupper Hvis du føler dig lidt overvældet bare at tænke på bryllupper, skal du huske, at planlægge e...