torsdag den 26. oktober 2017

Primark Haul

Jeg ved ikke om man kan kalde det et haul. Hvor mange ting skal man have købt på ét sted for at kalde det et haul? Oversat til dansk er det vel et “masse indkøb“, men det lyder ikke lige så fedt. Jeg var i Berlin for en måneds tid siden, bare en endags-tur, og shoppe med min svigerinde. Målet for shoppingen var Alexanderplatz og de butikker der ligger omkring pladsen, men mest af alt Primark.
Man skal helt klart komme når de åbner, for efter et par timer, så er der lange køer ved prøverummene. Man må kun have 8 ting med ind og det lyder måske fair, men når man har fyldt en indkøbsvogn på en halv time, så er 8 stykker ikke meget. Man kan dog vælge 8 stykker ud, aflevere sin vogn mod et nummer, som man så kan bytte tilbage når man kommer ud, stille sig bag i køen og vælge 8 nye stykker ud. Jeg plejer dog så vidt muligt kun at tage 8 stykker tøj, prøve dem og tage det fra jeg ikke vil købe og så forfra igen. Jeg brugte for ca. 1500 derinde denne gang på ca. 4 timer. 4 timer lyder af meget, men det er ikke min rekord.
Nå, men dagens indlæg handler ikke om tøj, men om nogle af det tilbehør jeg købte mig.
  1. Falske vipper (1,5 euro/pakke) De har ca. 4-5 forskellige typer falske vipper og til den pris er det fjollet ikke at prøve dem. Der medfølger lim, men jeg bruger min egen, som jeg ved fungerer. Vipperne rangerer fra ”næsten” naturlige til meget unaturlige. Jeg købte Define og Sultry.

  1. Negle file (1,5 euro for en pakke med 2 inkl. rejseetui). Filene er medium grove og er perfekte til on-the-go touch-ups. Etuiet er super smart til at have med i tasken, så der ikke bliver filet på ufrivillige ting i tasken.

  1. Hårnåle (1,5 euro/50 stk) Jeg købte en pakke i mørkebrun farve og i den korte længde. De fandtes også i lang udgave uden dupper, så hår opsætning for længere hår. Jeg ærgrer mig over, at jeg ikke købte en pakke af dem også. Jeg er super god til at smide dem alle vejen og ikke kunne finde nogen når jeg skal bruge dem. Med andre ord – man kan ikke få for mange hårnåle.
8 (2)
  1. Makeupsvampe (2 euro for pakke med 20 svampe. 10 trekantede og 10 flade). Det er altså et super godt tilbud. Jeg bruger kun de 3kantede til nail art, når jeg laver gradients/farveskiftende negle, så jeg bruger mange af dem. De flade bruger jeg til min L’oreal BB Powder, da jeg hellere vil skifte dem ud end at vaske og genbruge, når der kommer til ting til mit ansigt. Jeg har stadig lidt tilbage fra da jeg var i Primark sidst, så det blev kun til 1 pakke denne gang.
10
  1. Foundation svamp (2 euro/stk) Denne æggeformede makeupsvamp er meget populær til flydende foundation. Jeg har dog aldrig brudt mig om at bruge en svamp til min foundation, jeg bruger en pensel selv, men da jeg så denne tænkte jeg, at jeg ville forære den til Maja, som kunne sammenligne den med dem hun har købt på fx Ebay.
2
  1. Vaskehandsker (1,5 euro/2 pak) Disse eksfolierings handsker er en anelse for krads til min hud, da den er meget senstiv. Jeg har nældefeber og der skal ingenting til, at jeg bliver rød og irriteret. Men tænkte at de ville være smarte når jeg har fået lidt sol på ferien og kunne skrubbe de døde hudceller af. Jeg tror dog ikke jeg får dem brugt og køber nok en Konjac svamp i stedet. Men har man normal hud er disse billige handsker lige til at bruge.
4
  1. Hårclips (2 euro/8 stk – 4 hvide/4 sorte) Disse er meget plastik agtige og jeg ved ikke hvor længe de holder, men jeg har købt dem til når jeg styler/krøller håret. Så må vi se om de er noget værd.

Primark findes i mange europæiske storbyer, fx i Paris, London, Berlin og blablabla. De har sort set samme udvalg som H&M, bare billigere. Fx har de en herre, dame og børnetøjsafdeling. De har sko, tasker, tilbehør, makeup osv. Jeg kan varmt anbefale en tur til en Primark. Det jeg elsker ved dem, er at de har tøj op i store størrelser og jeg mener ALT deres tøj er op i store størrelser og ikke kun en lille kollektion der er lavet til farve/mønsterblinde firkantede kvinder! Det er med krydsede tæer og fingre, at jeg håber at der en dag kommer en Primark til vores lille København.

Der vil løbende komme anmeldelser af nogle af disse produkter på bloggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

opgaver til dit bryllup

Mange Nyttige Tips Til At Have Store Bryllupper Hvis du føler dig lidt overvældet bare at tænke på bryllupper, skal du huske, at planlægge e...