torsdag den 26. oktober 2017

De der krøller

Normalt er mit hår fyldt med store krøller, men jeg har, næsten så længe jeg kan huske glattet dem ud troligt hver morgen. Den anden dag fik jeg lyst til at prøve, at lave nogle helt små krøller, næsten lige så små som afrokrøller. 
Jeg har læste flere gange på nettet, at man kan få et rigtig godt resultat ved at rulle håret op på toiletpapir. De steder jeg kiggede, brugte de allesammen større totter af hår, som gav store bløde krøller. Jeg ville gerne have små, så jeg besluttede mig for at prøve med små totter. 
Her er hvad man skal bruge: 
  • Toiletpapir
Her tog jeg enkelt stykker af rullen og lagde frem så de var klar
  • Fugtigt hår
Jeg opdagede hurtigt at det ikke kan betale sig at fugte hele håret på en gang, det bliver tørt før det er blevet rullet på toiletpapir. 
Udover det, skal man bruge en god portion tålmodighed, for det tager lang tid at rulle hele håret op, også selvom man som mig har tyndt og ikke særlig meget hår. 
Det første jeg gjorde var at inddele mit hår i sektioner. Og hver sektion blev inddelt i endnu mindre dele, inden totterne blev rullet på toiletpapir, fugtede jeg dem med lidt vand. 
Toiletpapiret foldede jeg et par gange, så det blev tykkere, men smallere og var nemmere at vikle håret om. 
Jeg holdt den ene ende af toiletpapiret ind mod hovedet og viklede håret rundt om papiret, indtil jeg nåede til spidsen af håret. Dernæst slog jeg en knude på papiret og krydsede fingre for at det holdt. 
Det gjorde jeg gennem hele håret og sørgede for, at holde totterne nogenlunde ens i størrelsen. 
 
Jeg besluttede mig for at sove med papiret i håret. Fordi jeg var lidt nervøs for, om papiret ville falde ud eller løsne sig, så bandt jeg en t-shirt om hovedet, for at holde det hele på plads. 
Da jeg vågnede om morgenen, sad det hele heldigvis, som det skulle. Jeg var ret spændt, da jeg skulle tage papiret ud. 
Allerede efter at have taget det første stykke papir ud, kunne jeg se, at mine krøller ville være meget små og vilde. 
Da jeg var færdig med at tage papiret ud, brugte jeg mine fingre til at skille krøllerne lidt fra hinanden. 
Resultatet taler lidt for sig selv. Der er ingen tvivl om at krøllerne blev små, jeg fik mere volumen. Men fordi mit hår var kort i forvejen, endte jeg lidt med en meget lys, kort og tæt afro. Jeg ved stadig ikke helt hvad jeg skal synes om det, men jeg er tilgengæld helt sikker på at det ville se lækkert ud, i langt hår, så nu må jeg bare vente til mit hår vokser ud. 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

opgaver til dit bryllup

Mange Nyttige Tips Til At Have Store Bryllupper Hvis du føler dig lidt overvældet bare at tænke på bryllupper, skal du huske, at planlægge e...